Sraz šest šestatřicet. Schází se šest středoškolských studentů. Šťastné shledání. Sychravá stratosféra se studenými srážkami. Síla.
7:17 - setkání se spěšným spojem. Studené sedačky. Spoj směřuje směr sever. Stop - stanice.
Sháníme svačiny. Spěcháme šalinou. Semafory – stojíme. Sardinky – stojíme.
Sraz se školitelem. Sympatický senior. Seřadíme se směr střelnice. Sepíšeme seznam střílejících. Střílíme sedmdesátpětkou. Spustit spoušť! Super série!
Senzory snímají střelbu starých samopalů. Slyšíme svištění střepin.
Typický termín. Telefonujeme tajemníkovi.
Tým tvoří tucet techniků. Těšení.
Tým techniků typuje – trasa tudy. Town. Tranzit tramvají třináctkou. Tlumoky, tašky. Tlačenice. Tlačítko. Transport typickou trajektorií.
Delegace do Dalešic, dále do Dukovan, dohodnuta dálnopisem.
Definitivní datum: Devatenáctého desátý dvatisícedevět.
Doba: dopoledne
Dorazil dav. Dohromady dvakrát dvacet dva dětí. Dva dozory. Despotové? Dobráci! Dopravce dojel. Doporučení: Doufáme dochvilnost dětí. Doprčic dva! Dobíhají, dojíždějí!
Při příležitosti Dne otevřených dveří GBV během oslav 90. let výročí navštívilo fyzikální kabinet zhruba 300 návštěvníků. Měli možnost si dobít energii (Van de Graafův generátor), vyplavit svůj adrenalin při individuálním či kolektivním zapojení do elektrického obvodu (Vyděržáj pianěr!) a získat Fyzikální certifikát.
V rámci školního vzdělávacího programu, který na nižším stupni gymnázia pokračuje už druhým rokem, vytváříme se studenty primy "interaktivní zkoušedla" ve společné hodině fyziky a výtvarné výchovy. Žáci jsou nejdříve seznámeni s učivem o elektrickém proudu a zapojují samostatně jednoduché i rozvětvené elektrické obvody. Potom žáci řeší problém, jak sestavit obvod, v němž by se rozsvítila žárovka při propojení otázky a správné odpovědi. Následuje domácí práce, která spočívá ve vyhledání vhodného tématu a v přípravě materiálu. Ve škole potom žáci ve dvojicích, nebo jednotlivě během dvou hodin sestaví a výtvarně zpracují své téma.
Studenti kvinty si v praxi ověřili platnost Torricelliho pokusu. Torricelliho pokusem dokážeme určit hodnotu atmosférického tlaku bez použití přístrojů typu barometru. Nejprve jsme provázkem změřili rozdíl výšek mezi přízemím a 2. patrem gymnázia - potřebovali jsme výšku 10 m a tak jsme si ještě pomohli tím, že jeden ze studentů stál ve druhém patře na židli.
Fyzikální ústavy Přírodovědecké fakulty MU pořádají v rámci projektu "Partnerství ve vzdělávání" pro studenty partnerských středních škol:Fyzikální dny
Okresního kola fyzikální olympiády kategorie F (studenti 8. tříd a tercií víceletých gymnázií) se zúčastnili z naší školy 2 žáci, kteří obsadili ve své kategorii první dvě místa. Zvítězil Ondra Müller před Františkem Prinzem.
V kategorii E (studenti 9. tříd a kvart víceletých gymnázií) nás reprezentovali 3 žáci. Vyhrála Klára Šubíková, na 3. místě skončil Petr Procházka a na 5. místě Martin Hemzal. Ti také můžou očekávat pozvánku do krajského kola této soutěže.
GRATULUJEME!!!
Výsledková listina je k nahlédnutí dále:
Když se spojí fyzika s výtvarnou výchovou a dějepisem vzniknou mnohdy zajímavé modely. O tom svědčí projekt "Čas", který vypracovali žáci primy dne 17.3.2009. Tento projekt vytvářejí žáci primy každoročně a spojují v něm své znalosti o měření času, které získali v hodinách dějepisu, fyziky a zeměpisu. Pětičlenné skupinky žáků si rozdělí jednotlivá témata, zvolí svého vedoucího a v domácí přípravě pak promyslí obsah i vzhled své práce. Vedoucí skupiny pak návrh předloží učiteli fyziky a dějepisu ke schválení. Samotné zpracování tématu pak probíhá v hodinách výtvarné výchovy a hotová díla jsou vystavena na chodbě školy. Žáci také sestaví řeč, kterou pak prostřednictvím školního rozhlasu pozvou ostatní studenty ke shlédnutí svého díla. Všichni zájemci si tak mohou o přestávkách zopakovat své znalosti z historie měření času, podívat se, kolik hodin je právě teď v v Pekingu či v Sydney a obdivovat různá měřidla času vlastoručně sestavená primány.
Fotografie z projektu najdete dále:
Fyzika je zkušební předmět zařazený do společné části maturitní zkoušky mezi nepovinné zkoušky. Jak v letech 2010 a 2011 (tzv. náběhová fáze), tak od roku 2012 je zkouška připravována a žákům nabízena v jedné úrovni obtížnosti, a to vyšší.