Naše škola se podílí jako spolupracující škola na řešení projektu "IET1 – Institut experimentálních technologií 1", jehož řešitelem je Institut experimentálních technologiií (IET) při Ústavu teoretické a experimentální elektrotechniky (UTEE) Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií (FEKT) Vysokého učení technického v Brně (VUT).
Pokochejte se výtvory našich primánů při projektové hodině Měření času:
Veselé Vánoce a štastný nový rok přeje
kabinet fyziky
Jedinečná a úžasná fyzikální akce je opět tady!!!
Olomoucký fyzikální kaleidoskop je jednodenní popularizační akce pro studenty středních škol. Jde vlastně o "den otevřených dveří" na fyzikálních pracovištích Přírodovědecké fakulty UP. Nejbližší proběhne ve čtvrtek 21. ledna 2010 v prostorách nové budovy PřF UP Olomouc.
Sraz šest šestatřicet. Schází se šest středoškolských studentů. Šťastné shledání. Sychravá stratosféra se studenými srážkami. Síla.
7:17 - setkání se spěšným spojem. Studené sedačky. Spoj směřuje směr sever. Stop - stanice.
Sháníme svačiny. Spěcháme šalinou. Semafory – stojíme. Sardinky – stojíme.
Sraz se školitelem. Sympatický senior. Seřadíme se směr střelnice. Sepíšeme seznam střílejících. Střílíme sedmdesátpětkou. Spustit spoušť! Super série!
Senzory snímají střelbu starých samopalů. Slyšíme svištění střepin.
Typický termín. Telefonujeme tajemníkovi.
Tým tvoří tucet techniků. Těšení.
Tým techniků typuje – trasa tudy. Town. Tranzit tramvají třináctkou. Tlumoky, tašky. Tlačenice. Tlačítko. Transport typickou trajektorií.
Delegace do Dalešic, dále do Dukovan, dohodnuta dálnopisem.
Definitivní datum: Devatenáctého desátý dvatisícedevět.
Doba: dopoledne
Dorazil dav. Dohromady dvakrát dvacet dva dětí. Dva dozory. Despotové? Dobráci! Dopravce dojel. Doporučení: Doufáme dochvilnost dětí. Doprčic dva! Dobíhají, dojíždějí!
Při příležitosti Dne otevřených dveří GBV během oslav 90. let výročí navštívilo fyzikální kabinet zhruba 300 návštěvníků. Měli možnost si dobít energii (Van de Graafův generátor), vyplavit svůj adrenalin při individuálním či kolektivním zapojení do elektrického obvodu (Vyděržáj pianěr!) a získat Fyzikální certifikát.
V rámci školního vzdělávacího programu, který na nižším stupni gymnázia pokračuje už druhým rokem, vytváříme se studenty primy "interaktivní zkoušedla" ve společné hodině fyziky a výtvarné výchovy. Žáci jsou nejdříve seznámeni s učivem o elektrickém proudu a zapojují samostatně jednoduché i rozvětvené elektrické obvody. Potom žáci řeší problém, jak sestavit obvod, v němž by se rozsvítila žárovka při propojení otázky a správné odpovědi. Následuje domácí práce, která spočívá ve vyhledání vhodného tématu a v přípravě materiálu. Ve škole potom žáci ve dvojicích, nebo jednotlivě během dvou hodin sestaví a výtvarně zpracují své téma.
Studenti kvinty si v praxi ověřili platnost Torricelliho pokusu. Torricelliho pokusem dokážeme určit hodnotu atmosférického tlaku bez použití přístrojů typu barometru. Nejprve jsme provázkem změřili rozdíl výšek mezi přízemím a 2. patrem gymnázia - potřebovali jsme výšku 10 m a tak jsme si ještě pomohli tím, že jeden ze studentů stál ve druhém patře na židli.