Ve středu 24. dubna 2013 se uskutečnil další ročník akce "Setkání s uměním - setkání s vědou". Studenti, které baví fyzika, se sami aktivně zapojili na přípravě a následném předvádění svých fyzikálních experimentů. Útočištěm se jim tentokrát stala malá tělocvična a školní dvůr gymnázia. Návštěvníci akce tak mohli sledovat desítky zajímavých pokusů a mnohé z nich si také mohli vyzkoušet.
Pozvání na přednášku tentokrát přijala legenda české motocyklové účasti na rallye Paříž - Dakar: pan Ivo Kaštan. Tento motocyklový závodník, jezdec cross-country rallye, nás dokázal bezmála 3 hodiny bavit svými historkami o svém působení v celé řadě motocyklových soutěží. Promítl nám stovky pozoruhodných snímků a neváhal nám zodpovědět desítky dotazů.
Ivo Kaštan je 9-ti násobný účastník rallye Dakar:
1996 - 2. místo ve třídě do 400 - SUZUKI
1997 - 2. místo ve třídě do 400 - SUZUKI
1998 - odstoupil v polovině rallye zejména pro organizační zmatky – TRIUMPH
2000 - 5. místo ve třídě do 400 - HONDA
2004 – odstoupil kvůli poškozenému motocyklu - SUZUKI
2005 – 4. místo ve třídě SP 450ccm – KTM
2006 – 2. místo ve třídě Maratón 450ccm, 2. místo ve třídě jezdců bez asistence, 30. příčka v celkovém pořadí
2007 – Suzuki DRZ 450
2009 – Rahier – pitbike – odstoupil pro tech. poruchu
a 3 násobný účastník Master rallye
Od prvního startu na Dakaru 96 je nejznámějším českým motocyklovým jezdcem cross-country rallye. Průkopník české motocyklové účasti na rallye Dakar.
V roce 2002 a 2003 absolvoval Dakar se svojí manželkou Vierou v press car jako první česká posádka novinářského vozu.
V roce 1996 začínal jako amatér, v letech 2004 - 2007 startoval jako profesionál v prestižním francouzském týmu GAULOISES international.
V roce 2009 vytvořil světový rychlostní rekord na Bonnevilleské solné pláni, kdy na Motocyklu typu Honda Monkey jel rychlostí bezmála 100 mil/h. Tento rekord dosud nebyl překonán.
V roce 2010 se účastnil Rally Dakar jako manažer slovenského týmu.Od roku 2007 se věnuje prodeji a úpravám legendárních motocyklů Honda Monkey. V současné době je jedním z nejuznávanějších odborníků na tyto motocykly na světě, o čemž svědčí zájem o jeho rozhovory ze stran světových médií zejména ve Francii a Itálii.